Pagina's

dinsdag 25 februari 2020

Pech met de motor

Klaar maken voor thuis reis.


Op 12 February vlieg ik naar Aruba om de boot klaar te maken.
Na twee dagen poetsen kan hij het water in. Eemaal in het water wil de motor niet door starten en slaat dus steeds af.Na lang zoeken eerst alle diesel leidingen en filters gecontroleerd blijkt dat de turbo vast zit en de motor dus geen zuurstof krijgt.
Na het uithalen van de turbo blijkt deze helemaal vast geroest te zitten en is de enige optie een nieuwe bestellen in Nederland.
Hier zit ik nu op te wachten hij is nu op gestuurd en wachten is op DHL.......Maar als dit weer werkt zal de motor meer vermogen hebben dat laatste was al een tijdje minder.
Geen monteur die hier dus na gekeken heeft, terwijl je hem wel moet reiningen elk jaar.




Op 04-03-2020 vaar ik naar de Douane aanleg steiger in Paradera.
Na een halfuurtje ben ik klaar en kan ik varen naar Curacou .
De zee is rustig met een wind van 21 - 23 .


Geen opmerkingen:

Een reactie posten