Pagina's

woensdag 5 februari 2020

Bonaire Aruba.....


Zeilreis Regina.


Op 12 februari vlieg ik naar Aruba om de boot klaar te maken voor vertrek.
Ja vertrek naar Nederland. Maar eerst nog wat zeilen in de Cariben.

Even wat is er allemaal gebeurt tussen nu en de laatste blog.

Na aankomst van Ineke op Bonaire gaan we naar het restaurant van haar Neef Douwe en eten daar heerlijk ( Mona Lisa ).
Na enkele dagen van wat acclimatiseren brengen we de vouw fietsjes naar de wal en fietsen zo  wat over het eiland.
Der eerste dagen brengen we de fietsjes naar de boot met de dinghy maar na twee dagen zet ik ze aan de wal vast aan een hek bij een leegstaande woning.
S'morgens bij het wakker worden zie ik geen fietsjes meer foetsie , alleen de slotkabel ligt er nog doorgeknipt.Aangifte gedaan bij de politie voor de verzekering , denk niet dat we ze ooit weer terug zien.
Dat wordt dus wandelen, en hierbij gaat het mis Ineke struikelt en valt met haar hooft tegen een betonnen paal, met een grote bloedende hoofdwond worden we door een eiland bewoner naar het ziekenhuis gebracht.Na 23 hechtingen en enkele uren verblijf in het ziekenhuis gaan we in een appartement aan zee. De boot is even geen optie voor Ineke.
We zien uit op de zee en de boot.😂😎



Voor het appartement voor anker.


Zonsondergang



Opweg naar de Marina  haven voor vertrek naar Nederland.




Na 10 dagen is Ineke weer redelijk opgeknapt en gaan we eerst naar huis.
Na twee maanden vlieg ik terug om de boot naar Aruba te varen .


 Afscheid van Bonaire vaar om 10 uur weg in de ochtend en zie Curaçao al om 3 uur in de middag.
                                                             Curaçao vanaf zee.
                               De Willemsburg om 5 uur in de avond ik ga door naar Aruba.
Ik vaar de Nacht in met weinig wind maar heb de stroom mee richting Aruba. Al snel zie ik de lichten van Aruba .Kom vrij vroeg aan 6 uur in de ochtend.
Moet 2 uur wachten op de douane maar ze handelen alles snel af.
Ga daarna voor anker in de baai voor het vliegveld.
Huur een auto en ga naar onze tweede woning Safir 15.




Ineke komt weer invliegen en samen maken we wat kleine zeiltripjes voor de kust van Aruba.
We liggen bijna een week voor Amsterdam manor.


                                                         Boot op de wal in Aruba.


De boot zetten we daarna op de wal bij Varadero achter het vliegveld.
In de zomervakantie 2018 willen we weer zeilen naar Bonaire , dus boot in het water en varen, na een paar uur hoor ik een knal maar weet niet wat het is alles lijkt normaal.  Echter als ik even op het dak wat lijnen oppak zie ik dat de verstaging aan stuurboord is geknapt hij zit nog met pakweg 6 draden vast.Ik aarzel geen moment en keer terug naar Aruba.Weer inklaren bij de douane enz. en terug naar de werf. En naar de Safir 15 de woning is gelukkig nog niet verhuurd .Ineke is al onderweg naar bonaire dus ik boek snel een vlucht en huur een huis voor 14 dagen.De andere dag vlieg ik al naar bonaire.

Beide verstagingen zijn vervangen hier nog een foto van de kapotte verstaging


Geen opmerkingen:

Een reactie posten