Pagina's

dinsdag 9 juni 2020

Op naar Guadeloupe....Curacao

Aruba 04-03-2020

Op Woensdag 3 maart vaar ik om 7 uur in de ochtend  naar Paradera waar de douane is gevestigd.
Ik meer aan met behulpzame Venuzulaanse vissers die hier liggen te wachten.
Na een halfuurtje ben ik klaar en vaar ik weg richting Curaçao . Er staat een stevige wind maar ik wil varen moet 18 maart op Guadeloupe zijn . Jolanda belt net als ik de zeilen heb gehesen, alles goed met haar en de kinderen. Wind is 16-21 knop stevig varen aan de wind en de stroom tegen.Na twee uren zeilen vorder ik erg langzaam, en zet de motor bij, Later haal ik de zeilen in en motor ik pal tegen de wind in richting Curaçao .Krijg veel water over vooral op de kop van Aruba bij Sero Blanco, later wordt het beter, maar wind en stroom tegen vaart niet echt prettig , de wind is eigenlijk te stevig.
Krijg voor het donker wordt nog wel bezoek van een groep Dolfijnen.
De motor doet het prima dus ik besluit zo door te gaan en hoop dat de wind wat gaat liggen en dan het zeilen weer op te pakken, maar de wind blijft stevig 18-25 knoppen de hele nacht, s,morgens neemt de wind iets af en maken we meer vaart.
Om 8 uur in de ochtend zie ik curaçao liggen. Loop om 12.30 het Spaanse water binnen en ga voor anker . Om 18,00 zit ik lekker met een pilsje en wifi aan de bar van restaurant de Pier.

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten