Pagina's

zaterdag 23 april 2016

Diversen Grenada...


p70 gemonteerd.


Wij liggen alweer een aantal dagen hier in de Pricklybay te Grenada.
 Via Budget Marine heb ik contact met Oscar die naar mijn stuur automaat komt kijken.
Om 8 uur s,morgens haal ik hem op hij wil persoonlijk kijken op de boot wat er aan de hand is.
Hij constateerd het zelfde als ik dat de setup vast zit. Hij probeert van 3 kapotte stuur klokken een te maken maar dit gaat niet lukken iedere klok is toch net iets anders en de gene die hij in elkaar zet doet het ook niet echt goed. ( 6000 plus raymarine).

p70 raymarine in werking...


Dus  zeg hem dat ik een nieuwe wil kopen..ik wil geen problemen op zee met een klok die niet goed werkt.
Het  wordt dan de P 70 de oude 6000 plus wordt niet meer gemaakt. Oscar begint gelijk over een convertor die nodig is enz. in verband met een nieuw seatalk ng systeem.
Maar op internet lees ik dat dit niet nodig is en dat mijn stuurcomputer s1g compatibel is met de nieuwe klok.
Gelukkig hebben ze bij budget marine een op voorraad alleen zonder kabel om hem op het oude seatalk 1 systeem aan te sluiten. Maar oscar zoekt voor mij een kabel op en zo kan ik mijn nieuwe klok monteren.De seatalk heeft alleen femals stekkers en er is een juction box nodig voor verbinding maar deze is ook niet meer te leveren.
Ik maak dus van een female een male......en kan zo de stekkers met elkaar verbinden wel net anders om zodat de draden kloppen.( de stekkers zijn een beetje rond en met rvs splitpennen maak ik de female stekker).
Als ik hem aansluit werkt hij in een keer goed en neemt alles over van de stuur computer.
probleem op gelost ....

We hadden een reservering gemaakt hier voor turtel wathing maar deze wordt geannuleerd wegens te weinig belangstelling misschien volgende week...je kunt hier leather schilpadden zien die hier midden in de nacht hun eieren komen leggen.

Naar de kapper gaan is hier ook een uitdaging we lopen hier in de stad en zien een kapper, ok zeg ik dat wordt knippen mijn haar is vrij lang en hier in de warmte is een beetje korter wel lekker.
kom binnen en ben gelijk aan de beurt. Leg de man uit dat ik het niet tekort wil en hij knikt.
gaat los met kam en schaar en ik denk dat gaat goed....ineens pakt hij de tondeuse en gaat van achteren naar voren over mijn hoofd. Ineke trekt wit weg maar het kwaad is al geschied 15 mm haar rond om....en op de grond mijn haar... ..ok maar wel lekker en het groeit weer van zelf.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten