Pagina's

vrijdag 13 maart 2015

Terug in Trinidad roer afmaken....

Goed afgedekt....



Roer afmaken.... februari 2015.



Kom  vrijdag  20 februari aan in Trinidad na de carnaval tijdens de carnaval ligt alles stil hier dus hoop dat ze goed door de carnaval zijn gekomen .
Ga maandag morgen gelijk om negen uur naar de metaalwerkers om de as op te halen......dicht dus, wat nu zijn ze de hele week dicht...of gaan ze later open.
Om 10 uur weer kijken nog dicht .....om elf uur ..ja de deuren staan open, en ze zijn aan wezig , de as is nog niet klaar de strippen moeten er nog aan gelast worden. Na de lunch wordt mij verzekerd maar uiteindelijk zijn ze dinsdag morgen om 10 uur klaar met de as, afrekenen en aan de slag.

Samen met mijn Braziliaanse buurman pas ik de as voor ik het roer verder afwerk en het past nu kan ik weer los.


Het roer in aanbouw lamineren met polyester.

Roer in afbouw......


het roer zit bijna weer op zijn plaats....

De malo bevestiging.....

Roer afwerken met drie lagen epoxy....en dan ondergrond er op voor antifouling.

de onderzijde van de boot veranderd in grijs.........

De werkplaats waar ik mijn roer kon afmaken... met dank aan mijn buurman.

Roer weer zoals het hoort wil nu wel weer het water in.


Het roer is dus weer zoals het hoort te zijn geen speling meer op de lagers   zo wil ik wel weer varen,
maar het is reeds maart en we moet even nog even bij ons huis op Aruba kijken dan is het al april en ik wil in mei oversteken naar Europa..........na lang beraad besluiten we december verder tegaan we willen al die mooie eilanden niet missen we zijn hier nu  met onze boot ,we komen hier normaal gesproken nooit meer.
Als we terug zijn in december hoeft er alleen nog antifouling op en poetsen.
En zullen de accu,s vernieuwd moeten worden maar dan kunnen we weer.nog 8 maanden....

Braziliaan naast de Regina.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten