Pagina's

dinsdag 3 februari 2015

Terug in Trinidad

Op 15 januari vlieg ik naar Trinidad om de boot klaar te maken voor het vervolg van onze reis.
Ik wil eerst het roer herstellen er zit mij teveel spelling op de as en dit geeft een tikkend geluid tijdens het varen.
Bij de dealer is het probleem bekend de as is gemaakt van aluminium en dit geeft corrosie, ze maken ze nu van rvs.
Men vindt het hier maar vreemd dat de as is gemaakt van aluminium de Amerikanen snappen hier niets van ik ook niet trouwens voor een zo,n grote werf.Het roer is al door de kracht van de corrosie aan het splijten.

het roer aan het splijten


De malo griplager.





Ik probeer met mijn eigen gereedschap het roer verder te splijten zodat de as vrij komt bijna een volle dag werk , het zit toch wel stevig in elkaar dit  Malo roer.
Met gereedschap en hulp van mijn Braziliaanse buurman lukt het uiteindelijk het roer te splijten



Het roer gespleten....


Ik haal de as er uit en ga naar een metaaldraaier bij Peaks een werf naast Powerboats waar ik op de wal sta.Hier onder de oude as en de nieuwe van rvs in de draaibank....



De oude as....

de nieuwe as in de draaibank   61 mm dik...

Net voor dat ik terug moet op 26 januari is de as klaar 2 dagen draaiwerk de draaier is er trots op ik ook.......maar moeten de houders er nog aan gelast worden....
De tijd is net tekort om alles klaar te krijgen en zal dus nog een keer terug moeten......mijn buurman heeft epoxy over en dat mag ik gebruiken hij wil mij zelfs wel helpen...
wordt vervolgt...


Boot goed ingepakt tegen de zon en regen.....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten